Kirjoittaja Aihe: Japanilaiset pelit  (Luettu 1625 kertaa)

ラウラ「路宇羅」

• GJN
  • Global Moderator
  • Maailmanluokan esiintyjä
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Suosikkibändit: An Cafe, the GazettE, Miyavi, GACKT, DAZZLE VISION, girugamesh, naitomea
Japanilaiset pelit
« : 26.11.2012 22:32:04 »
On täysin varmaa, että melkein meistä jokainen japaniharrastajista on joskus jotakin Japanista kotoisin olevaa peliä pelannut. Yleisimpinä voisi listata Tekken-, Street Fighter-, Final Fantasy- ja Kingdom Hearts -sarjat.
Mitä japanilaisia pelejä itse olet lapsuudessasi ja kenties myös nykypäivänä pelannut? Mitkä ovat niiden hyvät ja huonot puolet, entä ovatko nämä 'massapelilegendat' lyömättömiä laadussa? Jaa omat kokemuksesi ja löydä pelinörttikaverisi! :3

MUISTAKAA MERKATA SPOILER-VAROITUKSET, JOS PALJASTATTE YKSITYISKOHTIA PELIN JUONESTA!
--
Näin malliksi aloitan yhdellä pelillä TECMOlta PlayStation 2:selle.

Kagero II: Dark Illusion
Ikäsuositus Suomessa: K-15
Puhuttu kieli: Japani
Tekstitys: (JPN) Japani & (US & EU) Englanti
Kotisivut: http://www.tecmo.co.jp/product/kagero2/

(Mielestäni tämä Euroopan versio kansikuvasta on hirveä!)
Kuori kantaa Suomessa nimeä TRAPT (koska pelisarjan aikaisempia osia ei varmaankaan ole Suomessa koskaan julkaistu), mutta alkuperäinen nimi kuuluu Kagero II: Dark Illusion. Juoni starttaa eräisestä linnasta, sen sivupihalla sijaitsevassa kuniinkaallisesta hautausmaasta. Haudattuna siellä ei ole kuin vain kuningaskunnan viimeisin kuningatar, päähenkilömme Alician (käännöksissä lukee Allura jostain **** syystä) äiti. Alicia on siis päähenkilömme ja samalla kuningaskunnan virallinen (myöskin siniselmäinen) prinsessa. Rukoillessaan yhdessä isänsä kanssa haudan ääressä isä salamurhataan ja Alician äitipuoli syyttää prinsessaa murhasta, vaikka nykyinen kuningatar, äitipuoli itse, oli paikalla. Syyttäessään prinsessaa kuningatar, Catalina, väittää Alician käden muuttuneen "paholaisen kädeksi", josta kuningaskunnassa on kerrottu tarinoita vuosikaudet. Selvästikään Alicia ei ole isänsä murhaaja, mutta joutui pakenemaan vanhaan kartanoon kuningaskunnan liepeillä meidonsa Rachelin kanssa.

Ironisesti kyllä, Alician käsi kyllä muuttuu aikaisemmin mainituksi "paholaisen kädeksi", mutta vasta hänen astuessa kartanoon. Sisällä Alicia kuulee "paholaisen" äänen, joka käskee tätä surmaamaan jokaisen ja keräämään sieluja. Paholaisen tarkoituksena on kerätä pelossa kuolleiden sieluja ja nousta jälleen materiaalisena henkiin.

Se, mitä tällä paholaisen kädellä varsinaisesti tehdään, on ansojen viritys ja laukaiseminen. Alicia ei siis itse hentona naisena voi käydä melee-taistoa häntä monta kertaa suurempia äijiä vastaan, vaan strategisointi on kaiken A ja O. "Taistelut" käydään suurimmaksi osaksi tässä kartanossa, mikä osaa olla puuduttavaa kolmen ensimmäisen tehtävän jälkeen. Vasta puolivälin (?) jälkeen sijainniksi vaihtuu linna sekä viimeisenä uutena paikkana vanha linna. Kaikkiin näihin alueisiin on piilotettu "varma-tappo" -illuusioita (Dark Illusion), joista vain ensimmäisen laukaisutapa on kerrottu pelin mukana tulleessa vihkossa. Kaikki muut illuusiot on pelaajan etsittävä itse; osa on helpompi löytää, osa taas lähes mahdotonta laukaista oikein ensimmäisellä yrittämällä. Jos vastassa kuitenkin on suurempi/tärkeämpi hahmo (kuten eräs vanha velho, joka sinetöi paholaisen vuosia aikaisemmin tovereidensa kanssa) isommalla HP:määrällä, mahdollisesti on käytettävä jopa kahta "varma-tappo" -illuusiota. Poikkeuksena on myös viimeinen suuri hahmo, jota voi haavoittaa vasta illuusion jälkeen. En paljasta juonesta enempää, sillä osa asioista täytyi itsekin etsiä netistä loppujen lopuksi, jotta edes jonkinlaista mahdollisuutta pelin voittamiseen olisi :D

Peliä on mainostettu kahdella täysin eri tyylillä MUISTAKAA - SISÄLTÄÄ FANTASIA VÄKIVALTAA:
Tässä pelin hauska ja vähemmän hauska traileri.

Kaiken kaikkiaan todella mahtavat musiikkiraidat ja ansat! Osottautui hyväksi peliksi tälle martalle, vaikka ostinkin mokoman "sika säkissä" -tyylillä - vähän niin kuin Devil May Cry 3:sen ja Zero III:senkin XD
Tässä oma videoni ensimmäisestä illuusiosta, jonka Alicia voi laukaista ja muistutan edelleen, tämä on sairasta! (vaikka ostinkin pelin ollessani 13 :x) ÄLÄ KATSO, JOS ET HALUA NÄHDÄ MIEHEN RUTTAANTUVAN SUURTEN RATASTEN VÄLIIN!:
Kagero II Dark Illusion - Man-Eating Music Box

いつお前は「俺俺俺」話を止めるかしら?

ラウラ「路宇羅」

• GJN
  • Global Moderator
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Suosikkibändit: An Cafe, the GazettE, Miyavi, GACKT, DAZZLE VISION, girugamesh, naitomea
Battle Arena Toshinden
« Vastaus #1 : 06.12.2012 03:53:04 »
Palataanpas PlayStationin kulta-ajoille, nimittäin ensimmäiselle konsolille julkaistuihin peleihin!
Mutsi osti meidän talouteen PlayStation One -konsolin käytettynä eräältä tutultamme, kun edellinen omistaja sai voimakkaita epileptisiä kohtauksia vähäisestäkin pelaamisesta eikä heillä kukaan muu pelannut sillä. Saimme siis koko roskan useamman pelin kera erittäin halvalla (siihen aikaan). Mukana siinä pelivalikoimassa saatiin Takaran ja SCEAn julkaisema Battle Arena Toshinden.

(Eurooppalainen kansi)

バトルアリーナ闘神伝 /Battle Arena Toshinden
Ikäsuositus Suomessa: +3 (IHAN OIKEASTI! Wikipedia väittää +12, mutta mulla on tässä itelläni ihan aito kuori, jossa lukee +3 :D)
Puhuttu kieli: Englanti
Tekstitys: Englanti
Pelialustat: PlayStation, Sega Saturn & PC
Julkaisuvuosi: (JPN) 1994 & (US & EU) 1995

Mitäs tästä nyt sanoisi? Tähän mennessä olen aina pitänyt tätä vakavana pelinä, kun kaikki on niin tummanpuhuvaa, paitsi tietenkin varsinaiset areenat. Okei, kyseessä on kaksintaistelupeli kyllä, mutta mukana on niin monta huvittavaa hahmoa ettei aina vaan voi ottaa kaikkea tosissaan.
Pelattavuus on sitä laatua, mitä ykköspleikkarin pelisarjojen ensimmäisiltä osilta voi odottaakin. Muistaako kukaan, miltä tuntuu pelata Tekken-pelisarjan ensimmäistä osaa, jos on pelannut kolmatta ensin? Aika tönkköä, vai mitä? :D Käytössä on huikeat 4 perusliikettä ja loput onkin sitten monimutkaisia combopaineluita, joita on lähes mahdotonta saada ohjaimen nuolinäppäimillä oikein! En muista, miten erikoisliikkeet sai pikanäppäimiin (L1, L2, R1 ja R2), mutta niiden kanssa oli paljon helpompi taistella; olihan niillä suurempi voima kuin tavallisilla potkuilla. Voi olla, että peli on päihitettävä ensin kerran läpi, jonka jälkeen myöskin 'paniikki-isku' avautuu (voimakas erikoisliike, jota voi käyttää vain oman energian ollessa lähes nollassa. Voisi verrata limit break -liikkeeseen).

Henkilökohtaisesti peli on vaikea edelleenkin, kun on tottunut suurempaan liikevalikoimaan. Systerin kanssa huudetaan kurkkumme kipeiksi, kun oma äijä ei tee mitä pyydetään. Pelissä on myös reunalliset areenat, eli tantereelta on mahdollisuus pudota ulos, mikä taas johtaa erän häviöön.

Hahmoja on 8 plus avattavat hahmot. PlayStationille julkaistussa versiossa on vain kaksi lukittua hahmoa, kun taas Sega Saturnin ja PC version peleissä on jopa kolme.
Suosikkeja näistä kahdeksasta itselläni on kolme: entinen venäläinen agentti Sofia, Japanisyntyperäinen mutta Turkissa kasvatettu sirkustaiteilija Ellis ja vanha kiinalainen taikuri Fo Fai.

(Kuvaa painamalla pääset kuuntelemaan hahmon teeman [eurooppalaisessa julkaisussa olevat versiot])

Sofia käyttää aseenaan piiskaa, Ellis kahta pientä miekkaa tai puukkoa ja Fo taasen käyttää X-menin kaltaisia rautakouria. Kukaan pelin hahmoista ei siis taistele aseettomana.

Mitä? Eikö pikseliset hahmot miellytä? Katsokaa sitten näitä silmänruokaa olevia korkealaatuisempia versioita Sofiasta ja Elliksestä
VAROITUS! ERITTÄIN PALJASTAVIA ASUJA:

Jompaa kumpaa heistä olisi ehkä ihan mukava cossatakin.. Elliksen pituus sopii ehkä omaan vartaloon paremmin, kuin Sofian ryntäät xD

Jokaisella hahmolla on asustaan kaksi versiota, esimerkiksi Elliksen asu on myös kirkkaanpunaisena, jonka kanssa hänen hiuksensa ovat siniset. Sofialla on toisessa asussaan myöskin siniset hiukset, mutta asunsa on armeijanvihreä.
Hahmoilla on myöskin unohdetut loppulausahdukset jokaisen voitetun erän päätyttyä. Sofialla on kolme: "Anytime, anywhere", "Tsk tsk tsk tsk, HAHAHAHAHAHAHAAAA!" ja lyhyempi versio äskeisestä "HAHAHAHAHAHAHAAAA!" Elliksellä muistaakseni kaksi: "Ha ha~" ja "I never give up!"
Tottakai muillakin on, mutten niitä listaa ihan turhan päiten. Folla on myös, mutta ne ei taida olla varsinaisesti mitään kieltä.. "JAJAJAJAJAJJAJAJAJA!.... huuh (hengähdys)" Katsokaa/pelatkaa peliä itse, niin löydätte kaikki nämä hauskuudet xD

Lakkaan selittämästä. Katsokaa tämä jos kiinnostaa naurut :3
Battle Arena Toshinden: Mondo vs Fo

いつお前は「俺俺俺」話を止めるかしら?

Anu

• Administrator
  • Major
  • my soul like a merry-go-round
  • Suosikkibändit: wyse, TAKUMA, KLACK
Vs: Japanilaiset pelit
« Vastaus #2 : 06.12.2012 15:50:22 »
Muistan pelanneeni Fo Failla! Minullakin oli Toshinden PlayStationille, plus Saturnille muistaakseni joku demoversio. Silloin aikoinaan pidin tätä edistyneenä pelinä koska polygoni-3D oli suhteellisen uutta, mutta niin ne ajat etenee. Itse asiassa tämä ja Psychic Force kuului mun suosikkeihin japanilaisista tappelupeleistä (sekin taisi olla myös Pleikalle, mutta itse pelasin Dreamcastillä). Psychic Force on siitä ainutlaatuinen, että taistelu tapahtuu ilmassa. Vapaa liikkuminen lentämällä on vaan niin hieno fiilis! En tajua, miksi sekin sarja on hiipunut. Videokuvaa suosikkihahmostani Emiliosta (siivekäs poika, sillä oli aivan mahtavia erikoisliikkeitä).

ラウラ「路宇羅」

• GJN
  • Global Moderator
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Ao Oni
« Vastaus #3 : 07.12.2012 07:09:14 »
Itse asiassa tämä ja Psychic Force kuului mun suosikkeihin japanilaisista tappelupeleistä (sekin taisi olla myös Pleikalle, mutta itse pelasin Dreamcastillä). Psychic Force on siitä ainutlaatuinen, että taistelu tapahtuu ilmassa. Vapaa liikkuminen lentämällä on vaan niin hieno fiilis! En tajua, miksi sekin sarja on hiipunut. Videokuvaa suosikkihahmostani Emiliosta (siivekäs poika, sillä oli aivan mahtavia erikoisliikkeitä).

Pakko ja hävettää myöntää, että nyt on jäänyt Psychic Force kokonaan kokematta :c Musiikki kuulostaa mahtavalta, mutta pikseliäijät ei koskaan enää nykysilmää miellytä. Mokomat korkearesoluutioiset nykypäivän pelit vieneet kaiken huomion.

--

Teen nopean lisäyksen pelilistaan:
Indiekauhupelikategoriaan menevä Ao Oni on YouTubessa julkisuutta saaneiden pelaajien keskuudessa yksi tunnetuimmista peleistä heti Amnesian jälkeen. Tunnetuimpia pelaajia ovat mm. PewDiePie ja Cry.

(kuvassa itse Ao Oni)

青鬼/Ao Oni (sininen hirviö, vaikka pelissä hahmo on ihan selkeästi violetti xD)
Puhuttu kieli: ei puheääntä
Tekstitys: Japani, Korea & Englanti (riippuu mikä versio on asennettu)
Pelialustat: PC

Perusjuoni alkuperäisessä pelissä on, että idiootit koululaiset menevät huhuista kiinnostuneina kaupungin ulkopuolella sijaitsevaan autioon kartanoon. Siellä heitä sitten jahtaa tämä 'sininen' hirviö, jonka vatsaa kurnii :D Loput voikin päätellä: tehtävänä on juosta pakoon ratkomalla tehtäviä, jotta pääsee rakennuksesta edes ulos ja takaisin kotiin. Lähes samanlainen systeemi kuin Amnesiassakin. Tässäkin voi piiloutua kaappiin, mutta turva taasen ei ole varma; Oni löytää sinut kaapista JOS se on ehtinyt samaan huoneeseen kanssasi ennen kuin pääsit kaappiin. Yksikin hipaisu Onista ja Game Over -ruutu pölähtää naamalle. Tallentaminen tapahtuu valikosta, eikä siis tallennuspisteitä ole.

Fanien tekemiä pelejä on roppakaupalla. Tässä kuva erään fanin kokoelmasta, eikä sekään varmasti sisällä kaikkia tehtyjä pelejä:

Suurin osa fanitehdyistä peleistä taitaa olla korealaisia, mutta todella moni projekti tekee oni-peleistä myös kännökset englanniksi. Tunnetuimpia faniprojekteja ovat mm. Hakkyo Oni, CromOni ja HetaOni (Hetaliaan perustuva parodiaprojekti). Itse olen pelannut vain Ao Onin ja senkin vain englanninkielisenä viimeisimpänä versiona. Jokaisen version puzzlet ovat erilaisia, mutta tulos on lähes aina sama. Katsokaa tästä hauskimmat pätkät PewDiePien pelaamana :D
[FUNNY] Ao Oni: Scary Moments (and Funny) /w PewDiePie

いつお前は「俺俺俺」話を止めるかしら?

Kanji

• Indie
  • **
  • Suosikkibändit: Miyavi, hide, the GazettE
« Vastaus #4 : 13.03.2013 19:00:22 »
^Omalla tavallaan karmiva tuo peli. :D

Aloitin hiihtolomalla ensimmäistä kertaa Kingdom Heartsin pelailun. Videoita olen tuosta pelistä nähnyt, mutta vasta nyt sain itse aikaiseksi ruveta pelaamaan. Kovinkaan pitkälle en ole vielä päässyt, mutta tiedänpä kuitenkin miten homma suurinpiirtein menee.

Pelini on suurimmaksi osaksi edennyt hyvällä tuurilla. Oikeat paikat/tavarat/arkut jne. on löytynyt vain sillä, että olen juoksennellut ympäriinsä ja sattunnut tupsahtamaan oikeaan kohtaan. :D Sinänsä hyvä, ettei tarvitse hakemalla hakea. Meinaa jo nimittäin ottaa päähän tuo jatkuva A paikasta pisteeseen B ravaaminen ja Gummi Shipillä lentely.

Mukavalta peliltä tuo kuitenkin vaikuttaa. Katsotaan mitä mieltä olen sitten kun olen päässyt tuon läpi. Jos pääsen.... vai meneekö minulla sitä ennen hermot niikuin minulla pelatessa yleensä tahtoo käydä

Haluttaisi pelata jo kakkosta!

ラウラ「路宇羅」

• GJN
  • Global Moderator
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
« Vastaus #5 : 13.03.2013 19:30:55 »
^Itse olen pelannut molemmat ykkösen ja kakkosen ja voin sanoa, että kakkonen alkaa todellakin WTF-kohdasta jos ei ykkösen ja kakkosen väliin kuuluvia pelejä ole pelannut. Kyllä varmaan hajanaisia vihjeitä sieltä täältä saa puolessa välissä peliä, että mitä on oikeasti tapahtunut, mutta se jää silti spekuloimiseksi.

Tulisin mieluusti katsomaan pelailuasi XD pelaamisen seuraaminen on aina viihdyttävää.

Siitä puheen ollen.. PewDiePia aloitti Kingdom Heartsin pelaamisen myöskin. Olin yllättynyt, kun hän ei ole koskaan pelannut sitä, vaikka sanoisinkin häntä kunnon nörtiksi XD Surettaa vaan, kun hän lopetti uuden pelin Ni No Kunin pelaamisen kesken, koska se oli kuulemma 'liian pitkä'... kuule niin on KH:kin. Mutta ehkä se sai enemmän herrasen huomiota, sillä eräs fani lähetti hänelle konsolinkin pelin pelaamista varten.

いつお前は「俺俺俺」話を止めるかしら?

Kanji

• Indie
  • **
  • Suosikkibändit: Miyavi, hide, the GazettE
« Vastaus #6 : 14.03.2013 15:10:12 »
^Tervetuloa vain, jos kestää ärräpäiden satelun. xD Se nimittäin tietää kirosanasuodattimeni loppua, kun minä saan ohjaimen käsiin.

Voisinkin tänään ruveta Mr. Claytonin listimis operaatioon. Pääsen taas huutamaan Akulle, joka on kuolemassa joka viides sekunti. :D

actually it's dolan

ラウラ「路宇羅」

• GJN
  • Global Moderator
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
« Vastaus #7 : 15.03.2013 01:07:09 »
^Tervetuloa vain, jos kestää ärräpäiden satelun. xD Se nimittäin tietää kirosanasuodattimeni loppua, kun minä saan ohjaimen käsiin.
Another ragegamer. My soulsister! High five o/

いつお前は「俺俺俺」話を止めるかしら?

satton

• Indie
  • **
  • UNIVERSE 止まらない♥
  • Suosikkibändit: 倖田來未, 소녀시대, ONE OK ROCK, 加藤ミリヤ
« Vastaus #8 : 25.03.2013 12:28:06 »
Koska sain Bleach Soul Resurreccion -pelin pelattua jo aikapäiviä sitten ja pelisormia jo kovasti syyhysi, niin kävin vähän hetken mielijohteesta ostamassa Anttilasta Ni no Kunin. Sen verran olin etukäteen tutustunut peliin, että tiesin sen olevan Studio Ghiblin, Joe Hisaishin ja Level 5:sen aikaansaannosta. Ah ja siis aivan mielettömän fantastisen ihana peli! Mä en millään haluisi päästä sitä läpi! Yli 50 pelituntia takana ja loppu alkaa jo pikkuhiljaa häämöttämään. Kuin kattoisin jotain tosi pitkää Ghiblin elokuvaa: ihanat hahmot, mielenkiintoinen tarina, kauniit maisemat.

Mä en tiedä mitä teen kun saan tän läpi koluttua. :(

Step Into My World

Anu

• Administrator
  • Major
« Vastaus #9 : 26.03.2013 17:46:54 »
^ Ni no Kunin maailma vaikuttaa minustakin mielenkiintoiselta, mutta demoa kokeillessa en tykännyt taistelusysteemistä. Suosin roolipeleissä selkeää vuoropohjaisuutta.

Tuttu tunne kylläkin! Pitkän ja mielenkiintoisen pelin loppuminen on aina hetkeksi kurjaa.

Anu

• Administrator
  • Major
« Vastaus #10 : 26.04.2013 21:38:31 »
IDOLM@STER-pelejä on nyt julkaistu Pohjois-Amerikassa iOS-alustalle (muhkeaan 54,99 dollarin kappalehintaan). Harmi vain etten omista Applen tuotteita plus tuo hinta on pikkasen liikaa mobiilipelistä. Miinusta myös siitä, että englanniksi käännettiin juuri noita IDOLM@STERin sivusarjan rytmipelejä, ei siis niitä varsinaisia idolimanagerointisimulaatioita, joista koko sarja on kuuluisa. Niitä olen aina halunnut pelata, mutta niissä eteneminen nojaa liikaa japanin kielen lukutaitoon. Pitäisi siis saada englanninkielinen painos.

Tässä kuitenkin jonkun YouTube-video pelistä: http://youtu.be/rVNVE4aWato?t=34s

https://itunes.apple.com/us/app/id581870543?mt=8
https://itunes.apple.com/us/app/id581870864?mt=8
https://itunes.apple.com/us/app/id581869945?mt=8

Mutta suunta on tietty hyvä, lisää vaan japanilaisia musapelejä länsimaihin!

Sesta

• Kellariartisti
  • *
  • Hurr Durr
  • Suosikkibändit: Mucc
« Vastaus #11 : 03.05.2013 12:13:16 »
En suoranaisesti ole peli hullu, mutta esimerkiksi Fina Fantasyja on tullu pelailtua paljonkin, Okami on ihan suosikki ja taistelu pelit ihan mahtavia kuten Blazblue.

Nyt ovat kaverit innostuneet laittamaan minut pelaamaan Project Zeroa (Fatal Frame). Ensiksi pelasin leiskari 2 tarkoitettua Project Zero III: The Tormented joka oli silkkaa kauhua mulle xD Yrittää pissit housussa saada räpsittyä kuvia kaikesta yliluonnollisesta, sekä säikähdellä eteen pompsahtavia käsiä ja päitä. Kaverit kyl tykkää kattoo kun kiljun ja heittelen ohjaimia. Nyt pelaillaan WIIlle tehty remake versiota Project Zero II: Deep Crimson Butterflysta joka ei viellä ole tuntunut yhtä pahalta, ehkä osaksi siksi että pelko katoaa ketutuksen alle kun en osaa käyttää WIIn ohjainta. Ihan mahtavia pelejä nuo kyl on ja hienosti tehtyjä.

"なんでかなぁ 空が飛べないのは
       夢の中の僕は 羽がはえてんのに"

ラウラ「路宇羅」

• GJN
  • Global Moderator
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
« Vastaus #12 : 03.05.2013 15:06:55 »
Nyt ovat kaverit innostuneet laittamaan minut pelaamaan Project Zeroa (Fatal Frame). Ensiksi pelasin leiskari 2 tarkoitettua Project Zero III: The Tormented joka oli silkkaa kauhua mulle xD Yrittää pissit housussa saada räpsittyä kuvia kaikesta yliluonnollisesta, sekä säikähdellä eteen pompsahtavia käsiä ja päitä. Kaverit kyl tykkää kattoo kun kiljun ja heittelen ohjaimia. Nyt pelaillaan WIIlle tehty remake versiota Project Zero II: Deep Crimson Butterflysta joka ei viellä ole tuntunut yhtä pahalta, ehkä osaksi siksi että pelko katoaa ketutuksen alle kun en osaa käyttää WIIn ohjainta. Ihan mahtavia pelejä nuo kyl on ja hienosti tehtyjä.

Olen kanssa pelannut sarjaa. Ostin Project Zero III: the tormentedin 'sika säkissä' tekniikalla, enkä pettynyt xD Alkuperäinen nimihän on vain Zero, jenkkeleissä Fatal Frame ja meillä Euroopassa Project Zero. Kaveri lainasi minulle sitten kakkosen ja nyt tuntuu siltä, että haluan pelata myös sen nelosen ja ykkösen. Mitä niitä kahta peliä pelasi, niin huomasi kuinka suureksi alueeksi homma laajenee, mitä seuraavaan peliin mennään.. nelonen on kuulemma jo kokonainen saari.

Silti harmitti, kun suurin osa hyppysäikyistä oli ennalta arvattavia, tai sitten olen katsonut liikaa kauhua.. Mm. silloin, kun on vuorossa Mikulla pelaaminen ja mokoma haluaa ujuttautua PERUSTUSTEN VÄLISTÄ seuraavaan huoneeseen, niin olin luukun kolahtaessa kiinni niin varma siitä, että nyt nähdään jonkin sortin ryömivä kummitus, joka sitten käy päälle.
Ylisäikyt jätkät pelasi tämän kohtauksen ja hämmennyin, kuinka helposti he ylipäätänsä säikkyivät XD
http://www.youtube.com/watch?v=Usg6L_Jk9y4

いつお前は「俺俺俺」話を止めるかしら?

Sesta

• Kellariartisti
  • *
  • Hurr Durr
  • Suosikkibändit: Mucc
« Vastaus #13 : 03.05.2013 15:22:53 »
Olen kanssa pelannut sarjaa. Ostin Project Zero III: the tormentedin 'sika säkissä' tekniikalla, enkä pettynyt xD Alkuperäinen nimihän on vain Zero, jenkkeleissä Fatal Frame ja meillä Euroopassa Project Zero. Kaveri lainasi minulle sitten kakkosen ja nyt tuntuu siltä, että haluan pelata myös sen nelosen ja ykkösen. Mitä niitä kahta peliä pelasi, niin huomasi kuinka suureksi alueeksi homma laajenee, mitä seuraavaan peliin mennään.. nelonen on kuulemma jo kokonainen saari.

Silti harmitti, kun suurin osa hyppysäikyistä oli ennalta arvattavia, tai sitten olen katsonut liikaa kauhua.. Mm. silloin, kun on vuorossa Mikulla pelaaminen ja mokoma haluaa ujuttautua PERUSTUSTEN VÄLISTÄ seuraavaan huoneeseen, niin olin luukun kolahtaessa kiinni niin varma siitä, että nyt nähdään jonkin sortin ryömivä kummitus, joka sitten käy päälle.
Ylisäikyt jätkät pelasi tämän kohtauksen ja hämmennyin, kuinka helposti he ylipäätänsä säikkyivät XD
http://www.youtube.com/watch?v=Usg6L_Jk9y4

Mä olen joutunut täs vuoden sisällä kavereideni johdosta kokeillut jos minkälaista kauhupeliän, enkä ole siltikään tottunut vielä noihin säikäytys metodeihin, oon kai niin hirveä rusakko xD Vaikkakin esimerkiksi tuossa Project Zero II remakessa on se sellanen et kädellä otetaan esineitä sillain varovasti ja välillä tulee jtn ja välillä ei. Vaikka tiedän että saattaa tulla säikäytys tai mörmelö niin säikähdän aina kun jotain tapahtuu. Itse pidän eritoten kahupeleistä joissa ei voi käyttää aseita, Kamera on siinä ja siinä onko se niin sanottu ase, mutta sen käyttö on välillä niin hankalaa, että se jo saa tutinan pöksyihin kun pitää odottaa että mörkö on tarpeeksi lähellä.

Haluaisin kokeilla muitakin noita pelejä? ja jos muitakin hyviä japanilaisia kauhupelejä löytyy niin mainitkaa ihmeessä, olisi kiva kokeilla.
"なんでかなぁ 空が飛べないのは
       夢の中の僕は 羽がはえてんのに"

ラウラ「路宇羅」

• GJN
  • Global Moderator
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
« Vastaus #14 : 03.05.2013 15:38:39 »
^Mainitkaa minullekin, jos törmäilette kauhupeleihin nipponlandiasta :3 Ne osaa hommansa parhaiten.

Tällä hetkellä laatikostani löytyy Valkyria Chronicles, mutta päätin, etten aloita sitä, ennen kuin koulu on ohi ja Assassin's Creed Revolutions on pelattu läpi. Pääsee sitten huristelemaan sotatantereella >:3

いつお前は「俺俺俺」話を止めるかしら?